Valve Hammer Editor за CS 1.6

Програми свързани с играта.
Потребителски аватар
XeRo
Big Boss Pro Player
Мнения: 401
Регистриран: 06.09.2007, 00:43
Мишка: Logitech G203 Prodigy
Ник в CS: XeRo
Местоположение: Бургас
Контакти:
Зареждане…

Valve Hammer Editor за CS 1.6

Мнение от XeRo »

Питали ли сте се: "Как да си направя карта за CS"? Сега ще научите. Изтеглете нужните програми и започвайте. Може да погледнете и темата във форума ако нещо не ви е ясно и да пишете там ако имате проблем.

С Valve Hammer Editor можете да си направиш собствена карта за ЦС.

Download Valve Hammer Editor 3.4
Изтегли си и v3.5 Update

Преди да започнете работа с програмата си изтеглете и тези файлове. Ще са ви нужни!

Valve Hammer Editor помощ на български в PDF формат - размер: 9 MB
Zoner's Half-Life Tools 3.4 - размер: 720 KB
Zoners Compile Tools 2.5.3 Custom Build 1.7 - размер: 152 KB
Basic Pak-Explorer - размер: 76 KB
HL WinTextract 0.6 (Bsp2wad) - с него можете да извлечете текстурите от дадена карта

Valve Hammer Editor :: Настройка

Начина на инсталиране на професионалните файлове (fgd и другите в архива) е следния:
Разархивирате, копирате cs_expert-tom793c_wc35.fgd и го поставяте в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike

След това трябва да копирате папката sprites и да я поставите в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor

Забележете професионалните файлове на тази картинка

Изображение

Инсталация на Zoner's Half-Life Tools
Разархивирате и поставяте файловете в:
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools

Настройване на Valve Hammer Editor

След като вече сте го инсталирали, отваряте го и от менютата избирате Tools -> Options...

От табовете в новопоявилия се прозорец кликате на Game Configurations за да се появят настройките, показани на тази картина:

Изображение

Configuration - кликате бутона "Edit", след което бутон "Add" и в полето пишете Counter-Strike

Game data files - кликате бутона "Add", отивате в следната папка:
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike
и добавяте само cs_expert-tom793c_wc35.fgd

Default PointEntity class - това ще е entity-то, което се избира по подразбиране когато кликнете да използвате Entity Tool-а. Аз съм си го нагласил на info_player_start

Default SolidEntity class - това съм си го нагласил на func_door.

Game Executable Directory - пътя до папката, където се намират HL.exe, HLDS.exe, HLTV.exe

Mod Directory - посочвате папката, в която ви се намират следните директории: models, sound, addons (последната само ако имате някакъв мод, като AMX), а тази папка е cstrike

Game Directory - това е valve папката, която се намира в главната ви директория на играта.

RMF Directory - посочвате папката, където да се запазват source файловете на вашата карта. Това са файловете .map, .rmf и някои други. Те ще ви служат в случай, че след като компилирате картата и искате да промените нещо, това ще стане чрез тези сорс файлове.



Сега избирате таб "Build Programs".

Изображение

Configuration - от падащото меню избирате Counter-Strike

Game executable - посочвате вашия HL.exe

CSG executable - тук посочвате пътя до hlcsg.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

BSP executable - тук посочвате пътя до hlbsp.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

VIS executable - тук посочвате пътя до hlvis.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

RAD executable - тук посочвате пътя до hlrad.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor

Place compiled maps in this directory before running the game - посочвате пътя до вашата "cstrike\maps" папка.


Сега избирате таб "Textures".

Texture Files - кликате бутона Add WAD, намирате вашата папка на Counter-Strike, след това отваряте /valve/ и от нея избирате файла halflife.wad, както е показано на картинката.

Изображение

След като добавите този wad, давате пак "Add WAD", но този път отивате във вашата cstrike папка и от нея добавяте файла cstrike.wad

Ако мислите да оптимизирате вашите карти (за това ще стане дума в друга тема, която ще напиша по-късно в същия раздел), дайте отново "Add WAD" и посочете пътя до файла zhlt.wad, който трябва да се намира в C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools

Той съдържа така наречената "NULL" текстура, но както казах - повече инфо за това скоро!


Сега натискате OK и сте готови с настройките

От менюто избирате File -> New и започвате да правите първата си карта

Ето и един tutorial (на английски):
http://www.egir.dk/index.php?page=vhe_s ... rt_eng.htm


Автор: iVoka

Потребителски аватар
ShoT
Редовен
Мнения: 68
Регистриран: 19.01.2012, 21:07
Мишка: a4tech X6-90D
Ник в CS: Click

Re: Valve Hammer Editor за CS 1.6

Мнение от ShoT »

Не е толкова лесно, колкото пише. Аз съм пробвал хиляди пъти ама човек като е карък си е карък... :lol:
------------------------------------------------------------------------------------
Когато четете това бъдете усмихнати, иначе ще ви навестя и ще ви усмихна на силa... :D

Потребителски аватар
Style
Ex-CS Admin
Мнения: 842
Регистриран: 17.08.2011, 23:49
Мишка: X-760H
Местоположение: Made In China.
Контакти:

Re: Valve Hammer Editor за CS 1.6

Мнение от Style »

ShoT написа:Не е толкова лесно, колкото пише. Аз съм пробвал хиляди пъти ама човек като е карък си е карък... :lol:

Прав си, не е лесно да се правят мапове, но пък за сметка на това е много интересно :P

Отговори