Регулиране на скоростите

Всичко свързано с колелата и колоезденето
Потребителски аватар
milanista
Ex-CS Admin
Мнения: 208
Регистриран: 13.04.2012, 22:02
Ник в CS: Milanista

Регулиране на скоростите

Мнение от milanista »

Един съсед има нужда от регулиране на скоростите на колелото и ме помоли да разпитам. Колко струва тая работа и сравнително лесно ли е? може ли да отиде някъде и да му вземат парите, а да си остане проблема?
Fall, ако ще минваш към Сф звънкай :))))

Потребителски аватар
fallangel
Big Boss HardCore
Мнения: 1491
Регистриран: 06.09.2007, 08:12
Мишка: A4Tech Bloody R3
Ник в CS: fallangel
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Регулиране на скоростите

Мнение от fallangel »

Регулирането на скоростите е лесна процедура, отнема няколко минути, не би трябвало да е скъпо. Аз взимах 2 лв за такава процедура, сега може да са дигнали малко цените, най много 5 лв. Мога да ви кажа и как да си ги направите ако ви се занимава. В София има много сервизи, мога да се поинтересувам евентуално къде ще е най близкия до вас.

Потребителски аватар
minute
Big Boss
Мнения: 827
Регистриран: 06.09.2010, 19:05
Мишка: MSI g-series
Местоположение: Някъде там в северозапада :-)

Re: Регулиране на скоростите

Мнение от minute »

Fall, мен ме интересува как мога да си го направя сам :-). Не съм ПРО в колоезденето имам си един тежък но доста здрав байк на КРОС - Монтана и си го харесвам, но е много далеч от съвършенството и скоростите му са един от проблемите. Превключването е доста трудно по някога да уцелиш точно тази която искаш. Не, че няма сервизчета и магазини където да го направят, но аз обичам сам да си правя нещата :-).
"Не падай духом, за да не духаш паднал!"
Изображение

Потребителски аватар
fallangel
Big Boss HardCore
Мнения: 1491
Регистриран: 06.09.2007, 08:12
Мишка: A4Tech Bloody R3
Ник в CS: fallangel
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Регулиране на скоростите

Мнение от fallangel »

Ще използвам комбинация от мои мнения и материал от сайт mtb-bg.com и други, за да направя обяснението максимално лесно и разбираемо.

Значи първо се уверете че жилото за задния дерайльор(оптегач) е опънато добре. Преместете веригата посредством командата на най малкия венец, в зависимост от броя на скоростите 6(18 скорости),7(21 скорости),8(24 скорости)... Ще говоря за 18 скоростно колело за по лесно, процедурата е еднаква независимо от броя на скоростите.
Проверете жилото с ръка, не трябва да бъде провиснало а добре опънато(стегнато) Ако жилото е хлабаво го опънете чрез болта затягащ жилото.

Изображение

След което опитайте да превключите скоростите на следващата предавка 6->5(следващия по голям венец) посредством командата и завъртане на педалите на колелото(за тази цел ще ви е нужна стойка или втори човек който да ви държи колелото във въздуха за да можете да въртите свободно педалите), ако веригата не се прехвърли на следващия венец. Посредством регулатора за опън на жилото ще натегнем още малко жилото(когато го развивате жилото се опъва, когат го затягате жилото се отпуща) докато веригата се прехвърли на следващия венец.

Изображение

Горната ролка на задния дерайльор трябва да бъде точно над съответния венец отговарящ на скороста.
Изображение


Ами това е, не знам дали съм го обяснил разбираемо. Ако нещо не сте разбрали питайте.

Потребителски аватар
minute
Big Boss
Мнения: 827
Регистриран: 06.09.2010, 19:05
Мишка: MSI g-series
Местоположение: Някъде там в северозапада :-)

Re: Регулиране на скоростите

Мнение от minute »

Последователността я схванах, само да попитам, до колкото разбрах с регулирането се приключва до момента на преминаване на веригата на третото зъбно колело (по - точно без самото преминаване)? И още нещо, има ли значение къде е веригата отпред при педалите?
"Не падай духом, за да не духаш паднал!"
Изображение

Потребителски аватар
fallangel
Big Boss HardCore
Мнения: 1491
Регистриран: 06.09.2007, 08:12
Мишка: A4Tech Bloody R3
Ник в CS: fallangel
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Регулиране на скоростите

Мнение от fallangel »

Настройката приключва когато започне да сменя скоростите нормално. Значи когато се качи веригата на третия венец, командата също трябва да показва третата цифра от зад на пред 4 ако са 6 венеца. След това се прави тест превключваш на различни скорости и с регулатора коригираш. Първото което го обясни е първична настройка, с нея се опъва жилото до степен в която ще превключва скоростите, но може да има паразитни шумове тоест ако ролката на дерайьора не е точно над венеца а леко настрани, веригата ще опира в съседния венец и ще се чува тракане. Това с е оправя с регулатора като се върти леко в нужната посока. Ако ролката на дерайьора е в позиция наляво от венеца, значи жилото е опънато и трябва да се отпусне, тоест регулатора трябва да се затегне с около 1/4 оборот или обратно, и така докато ролката се центрира и няма никакви шумове(тракане). Позицията на веригата на предните венци по правило трябва да бъде на най големия, но и на средния също става. Аз винаги го правя на средния.

Отговори