Питали ли сте се: "Как да си направя карта за CS"? Сега ще научите. Изтеглете нужните програми и започвайте. Може да погледнете и темата във форума ако нещо не ви е ясно и да пишете там ако имате проблем.
С Valve Hammer Editor можете да си направиш собствена карта за ЦС.
Download Valve Hammer Editor 3.4
Изтегли си и v3.5 Update
Преди да започнете работа с програмата си изтеглете и тези файлове. Ще са ви нужни!
Valve Hammer Editor помощ на български в PDF формат - размер: 9 MB
Zoner's Half-Life Tools 3.4 - размер: 720 KB
Zoners Compile Tools 2.5.3 Custom Build 1.7 - размер: 152 KB
Basic Pak-Explorer - размер: 76 KB
HL WinTextract 0.6 (Bsp2wad) - с него можете да извлечете текстурите от дадена карта
Valve Hammer Editor :: Настройка
Начина на инсталиране на професионалните файлове (fgd и другите в архива) е следния:
Разархивирате, копирате cs_expert-tom793c_wc35.fgd и го поставяте в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike
След това трябва да копирате папката sprites и да я поставите в
C:\Program Files\Valve Hammer Editor
Забележете професионалните файлове на тази картинка
Инсталация на Zoner's Half-Life Tools
Разархивирате и поставяте файловете в:
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools
Настройване на Valve Hammer Editor
След като вече сте го инсталирали, отваряте го и от менютата избирате Tools -> Options...
От табовете в новопоявилия се прозорец кликате на Game Configurations за да се появят настройките, показани на тази картина:
Configuration - кликате бутона "Edit", след което бутон "Add" и в полето пишете Counter-Strike
Game data files - кликате бутона "Add", отивате в следната папка:
C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike
и добавяте само cs_expert-tom793c_wc35.fgd
Default PointEntity class - това ще е entity-то, което се избира по подразбиране когато кликнете да използвате Entity Tool-а. Аз съм си го нагласил на info_player_start
Default SolidEntity class - това съм си го нагласил на func_door.
Game Executable Directory - пътя до папката, където се намират HL.exe, HLDS.exe, HLTV.exe
Mod Directory - посочвате папката, в която ви се намират следните директории: models, sound, addons (последната само ако имате някакъв мод, като AMX), а тази папка е cstrike
Game Directory - това е valve папката, която се намира в главната ви директория на играта.
RMF Directory - посочвате папката, където да се запазват source файловете на вашата карта. Това са файловете .map, .rmf и някои други. Те ще ви служат в случай, че след като компилирате картата и искате да промените нещо, това ще стане чрез тези сорс файлове.
Сега избирате таб "Build Programs".
Configuration - от падащото меню избирате Counter-Strike
Game executable - посочвате вашия HL.exe
CSG executable - тук посочвате пътя до hlcsg.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor
BSP executable - тук посочвате пътя до hlbsp.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor
VIS executable - тук посочвате пътя до hlvis.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor
RAD executable - тук посочвате пътя до hlrad.exe, който се намира в tools папката на вашия Hammer Editor
Place compiled maps in this directory before running the game - посочвате пътя до вашата "cstrike\maps" папка.
Сега избирате таб "Textures".
Texture Files - кликате бутона Add WAD, намирате вашата папка на Counter-Strike, след това отваряте /valve/ и от нея избирате файла halflife.wad, както е показано на картинката.
След като добавите този wad, давате пак "Add WAD", но този път отивате във вашата cstrike папка и от нея добавяте файла cstrike.wad
Ако мислите да оптимизирате вашите карти (за това ще стане дума в друга тема, която ще напиша по-късно в същия раздел), дайте отново "Add WAD" и посочете пътя до файла zhlt.wad, който трябва да се намира в C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools
Той съдържа така наречената "NULL" текстура, но както казах - повече инфо за това скоро!
Сега натискате OK и сте готови с настройките
От менюто избирате File -> New и започвате да правите първата си карта
Ето и един tutorial (на английски):
http://www.egir.dk/index.php?page=vhe_s ... rt_eng.htm
Автор: iVoka
Valve Hammer Editor за CS 1.6
Re: Valve Hammer Editor за CS 1.6
Не е толкова лесно, колкото пише. Аз съм пробвал хиляди пъти ама човек като е карък си е карък...
------------------------------------------------------------------------------------
Когато четете това бъдете усмихнати, иначе ще ви навестя и ще ви усмихна на силa...
Когато четете това бъдете усмихнати, иначе ще ви навестя и ще ви усмихна на силa...
- Style
- Ex-CS Admin
- Мнения: 842
- Регистриран: 17.08.2011, 23:49
- Мишка: X-760H
- Местоположение: Made In China.
- Контакти:
Re: Valve Hammer Editor за CS 1.6
ShoT написа:Не е толкова лесно, колкото пише. Аз съм пробвал хиляди пъти ама човек като е карък си е карък...
Прав си, не е лесно да се правят мапове, но пък за сметка на това е много интересно